ONLINE JEGYÉRTÉKESÍTÉSRE VONATKOZÓ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I.
Bevezető rendelkezések
Hatályos: 2024. november 18. napjától.
A Szolgáltató/Rendezvényszervező adatai:
Művészetek Völgye Nonprofit Kft.
Székhely, levelezési cím: 8294 Kapolcs, Kossuth utca 62.
Nyilvántartó hatóság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszáma: 19-09-517015
Adószáma: 24860248-2-19
E-mail címe: info@muveszetekvolgye.hu
Honlapjának címe: http://www.muveszetekvolgye.hu
Tárhely szolgáltató neve: Servergarden Kft.Tárhely szolgáltató címe: Budapest, Balance Hall, Váci út 99-105-ép. 3. em, 1139.
Telefonszám: (06 1) 432 3133
A Szerződésre irányadó jog Magyarország és az EU közvetlenül hatályos jogszabályai.
A legfontosabb jogszabályok:
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
- a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXX. törvény
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet
- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
- a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
- a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.).
1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a Szolgáltató, valamint az internetes rendszerét használó természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: Vásárló; a Szolgáltató és a Vásárló együtt a továbbiakban: Felek) között belépőjegyek, bérletek és voucherek, valamint megtekintési/letöltési jogosultságok (a továbbiakban: Belépőjegyek) megvásárlására vonatkozó szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a Szolgáltató és a Vásárló között keletkező jogokat és kötelezettségeket.
2. A Szolgáltató online internetes rendszert (a továbbiakban: Rendszer) üzemeltet élőben megtartott színházi-, zenei-, sport és egyéb eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) szóló Belépőjegyek megvásárlásának elősegítésére.
A Szolgáltató így a Vásárlók részére a Rendszerében fellistázott Belépőjegyek és egyéb termékek online megvásárolhatóságát biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás).
3. A Szolgáltató az általa szervezett Rendezvényekre érvényes Belépőjegyeket és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat értékesíti.
Amennyiben a Szolgáltató a Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt, tevékenysége és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésében való bizományosi vagy közvetítői (ügynöki) részvételre korlátozódik. A Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása ezen külső rendezvényszervező (jelen ÁSZF vonatkozásában: Külső Rendezvényszervező) kötelezettsége. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók szereplése, illetve a Rendezvény minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy elmaradása kapcsán amennyiben azt Külső Rendezvényszervező szervezi.
4. A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amelyhez engedély szükséges és ezáltal engedélyköteles.
5. A Webáruházon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a jogszabály alapján a Vásárló minősül ajánlattevőnek, a Szolgáltató a Vásárló ajánlatát elfogadja és így jön létre közöttük a szerződés.
A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton lehetséges a jegyértékesítési online felületen keresztül. A helyszíni jegyvásárlára a látogatói szabályzat, valamint az ÁSZF közösen érvényes, a helyszíni jegyvásárlása alkalmazandó látogatói szabályzat szerint.
A jelen ÁSZF-ben szereplő szolgáltatásokat és termékeket jogi személy és 18. életévét betöltött természetes személy vásárolhatja meg. Ezen pont alól felmentést jelent a Diverzum Kft-el kötött megállapodás, mely alapján van lehetőség online diák jegy vásárlásra 18 év betöltése nélkül is.
Kiskorúak számára a Webáruház nem tesz közzé sem ajánlásokat, sem hirdetéseket. A Vásárló a "Fizetés" illetve ehhez hasonló gomb megnyomásával fogadja el a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés feltételeit, a jelen ÁSZF rendelkezéseit és a konkrét termékek megvásárlására vonatkozó egyedi feltételeket. Az így megkötött szerződés (jelen ÁSZF vonatkozásában: Szerződés) létrejöttével a Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket megismerte és magára nézve kötelezőnek elfogadta, továbbá a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatai kezeléséhez az ÁSZF-ben, valamint az Adatkezelési tájékoztatóban meghatározott körben hozzájárult.
6. A létrejött Szerződés írásbeli szerződésnek minősül, a Szerződés létrejöttét a Vásárló által megadott, elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a Szolgáltató a számvitelre és adózásra vonatkozó jogszabályokban meghatározott határidőig őriz. A Vásárló által begépelt adatok, a termékre vonatkozóan a Szolgáltató rendszerében őrzött adatok, a tranzakció banki visszaigazolása, illetve az ÁSZF szövegezése együttesen alkotják az írásbeli Szerződést. A létrejött Szerződést a Szolgáltató külön nem iktatja, de gondoskodik a mindenkor irányadó ÁSZF szövegének, valamint az előző mondatban meghatározott adatoknak és visszaigazolásoknak – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelet (általános adatvédelmi rendelet/GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi. CXII. törvény (Infotv.) szabályai szerint lehetővé tett – megőrzéséről.
7. A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön létre.
8. Az ÁSZF módosításának esetén a Szolgáltató a Vásárlót a változások saját honlapján történő közzététele útján értesíti. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően, a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell csak alkalmazni. Az ÁSZF módosítás nem visszamenőleges hatályú, így nem érinti a korábbi vásárlásokat, kivéve, ha eltérést nem engedő jogszabály, vagy jogerős hatósági/bírósági döntés visszamenőlegesen alkalmazni rendeli azokat.
II.
A 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet 11. §-a szerinti, a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozóan a szerződéskötést megelőző tájékoztatás
A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót az alábbi adatokról.
A Rendezvény lényeges tulajdonságai megtalálhatók a Rendezvény honlapján. A honlapon teljes körű tájékoztatás található az éppen elérhető jegyekről és azok áráról, bruttó formában (tartalmazza az esetenként fizetendő ÁFÁ-t), utalással a törvényes magyar fizetőeszközre, "Ft" formátumban. A Szolgáltató webáruházában a Vásárló regisztráció nélkül megtekintheti a Rendezvény adatait.
A Szolgáltató neve, székhelye, postai címe, telefonszáma, elektronikus levelezési címe a fejlécben található. A Rendszer útján értékesített Belépőjegyeket a Vásárlók részére a Szolgáltató értékesíti.
A szerződés szerinti szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás általános forgalmi adót tartalmazó teljes összegét a vásárlási felület ún. "kosár" oldala tartalmazza, megjelölve a bruttó jegyárakat, szolgáltatási díjat és az esetleges szállítási költséget. Az itt feltüntetett bruttó árakon felül a fogyasztónak további költsége nem merülhet fel.
A Szolgáltató határozatlan időre szóló vagy átalánydíjas szerződést nem alkalmaz. Az ellenszolgáltatás összege az adott vásárlásra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza.
A vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz (mobiltelefon, telefon, internetkapcsolattal rendelkező számítógép, tablet stb.) internet-, mobil- vagy más elektronikus kapcsolatának, esetlegesen a speciális fizetési mód (pl. mobilfizetés) ellenértékeként a Vásárló egyéni előfizetői vagy más szerződése alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Szolgáltató maga azonban emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.
A feltüntetett árak az ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegét tartalmazzák magyar forintban kifejezve, bruttó árak, az ÁFA összegét magukban foglalják. A szolgáltatás jellegéből adódóan egységár feltüntetésére nincs mód. Ha a Rendszer igénybevételéért a Vásárlónak szolgáltatási díjat kell fizetnie, akkor azt a vásárlás folyamata során a Rendszer pontosan feltünteti. A szolgáltatási díj a Szolgáltató Szolgáltatásának díja, nem a bankkártya vagy más fizetési mód használata miatt számított összeg.
A banki fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A vásárlást megerősítő automatikus visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a Vásárlót terheli a felelősség. Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vásárló hibás e-mail címet adott meg regisztrációja és/vagy vásárlása során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt a Vásárló nem tud üzenetet fogadni, a Szolgáltató kizárja a felelősségét a Vásárló megrendelése kiküldésének meghiúsulásáért.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármikor megváltoztassa a Belépőjegyek vételárát, illetve a járulékos költségek mértékét. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett vásárlásokra.
A fizetés és az elektronikus Belépőjegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal, de maximum 48 órán belül megtörténik. Az E-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A Szolgáltatás teljesítése automatikus.
A Vásárló a vásárlásról ún. e-nyugtát (elektronikus nyugtát) vagy e-számlát (elektronikus számlát) kap. Az elektronikus nyugta vagy számla elektronikus jelek formájában tartalmazza az adatokat. Az elektronikus nyugta vagy számla csak elektronikus formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú módozata eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A Szolgáltató az e-nyugtát, vagy e-számlát a Vásárló által megadott adatok alapján, automatikusan, külső szolgáltató (számlázz.hu, üzemeltető: KBOSS.hu Kft., adószám: 13421739-2-13, cégjegyzékszám: 13-09-101824, székhely: 2000 Szentendre, Táltos u. 22/b) közbeiktatásával bocsátja ki. Az elektronikus nyugtákat és számlákat a számlázz.hu a saját székhelyén őrzi. A Vásárló a vásárlási folyamat megindításával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az e-nyugtát vagy e-számlát, illetve adatai átadását a megjelölt szolgáltató részére. Amennyiben a Vásárló a számlán szerepeltetni kívánt vevői adatokat tévedésből helytelenül adta meg, és a számla ezzel a helytelen tartalommal került kiállításra, úgy a Vásárlónak nincs lehetősége a számla módosítását kérni a feltüntetett adatok tekintetében; továbbá nincs lehetőség, hogy a Szolgáltató egy számla helyett több számlát adjon ki, vagy több korábbi számlát egy számlába összevonjon.
A Vásárló által kiválasztott termékek vételárát a Vásárló többféle fizetési megoldással tudja kiegyenlíteni.
A Vásárló rendelkezésére álló fizetési megoldások időről-időre változhatnak. Az aktuálisan elérhető fizetési megoldásokról a Webáruházban a konkrét termék megrendelésekor ad tájékoztatást a Szolgáltató.
A Webáruház – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Vásárló állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénzhelyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
A Szolgáltató nem alkalmaz hátrányos területi megkülönböztetést az egyes Vásárlókkal szemben. A külföldi megrendelésekre is jelen ÁSZF rendelkezései irányadóak azzal, hogy a jelen pont értelmezésében Vásárlónak az a Fogyasztó minősül, aki valamely EU tagállam állampolgára, vagy valamely EU tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást.
Az EU tagállamokon kívül sem alkalmaz Szolgáltató hátrányos területi megkülönböztetést az egyes Vásárlókkal szemben, kivéve, ha a megkülönböztetést hatályos jogszabály, vagy szankciós lista írja elő,vagy amennyiben a Vásárló lakhelye szerint érvényes adózási- vagy más, hatályos jogszabályokat a Szolgáltató nem tudja megismerni, vagy azoknak nem tud eleget tenni.
A Webáruházban található tartalom és a Vásárlóval folytatott levelezés és egyéb adatközlések magyar nyelven történnek, és Szolgáltató nem köteles a Vásárló választása szerinti nyelven levelezni/telefonálni a Vásárlóval.
A panaszkezelés módja
A panaszkezelési feladatokat a Szolgáltató végzi. A panaszkezelési feladatok elvégzése nem jelenti azt, hogy a vásárlói igények jogossága esetén a felelősség a Szolgáltatót terhelné. A Szolgáltató székhelye, a panaszügyintézés helye, az ügyfélszolgálatának levelezési címe, internetes címe az ÁSZF fejlécében található.
Panaszkezelési elektronikus levelezési cím: jegy@muveszetekvolgye.hu.
A Vásárló panaszt tehet a Szolgáltatónál a Webáruháznak és minden, a Webáruház érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, ami a termék(ek)nek a Vásárló részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A Vásárló a panaszát az ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül teheti meg.
A panasznak a következő információkat kell tartalmaznia ahhoz, hogy a Szolgáltató cselekedni tudjon:
- Információ, amely lehetővé teszi a Szolgáltató számára, hogy kapcsolatba lépjen a Vásárlóval (azaz név és cím, telefonszám és/vagy e-mail cím);
- Elegendő információ a vásárlási tranzakcióval kapcsolatosan: a jegyet megvásárló személy neve és elérhetőségei, különös tekintettel a vásárlás során használt e-mail címre, a tranzakció azonosítója, az előadás megnevezése és ideje, helyre szóló előadás esetén azok a helyek, amelyekre a megvásárolt jegyek szóltak, banki azonosító (ha rendelkezésre áll);
- Elegendő információ a Szolgáltató jogsértő magatartásának azonosításához (amely miatt a panasz szükségessé vált);
- Amennyiben nem a panasztevő a jegy megvásárlója, úgy a jegyvásárlótól kapott meghatalmazás;
- Amennyiben nem a jegyvásárlás során használt e-mailről küldi meg a bejelentő a panaszát, annak igazolása, hogy a bejelentő a jegy vásárlója.
A Vásárló a Belépőjegyekkel vagy a Webáruház értékesítési tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait elsősorban közvetlenül a jelen ÁSZF fejlécében jelzett ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.
A Szolgáltató személyes és telefonos panasz-ügyintézést alapvetően nem folytat.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató a lehetőségekhez mérten azonnal megvizsgálja és amennyiben arra lehetősége van, szükség szerint orvosolja. Ha a bejelentő a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
A Szolgáltató az elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a bejelentőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg – legkésőbb 30 napon belül - megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. A Webáruház panaszról felvett jegyzőkönyv másolatát a panasz felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közléséről.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a bejelentőt. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a bejelentőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a bejelentő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A Szolgáltató nem folytat közszolgáltatási tevékenységet, így nem vonatkoznak rá az ilyen tevékenységet folytató szolgáltatókra vonatkozó speciális törvényi szabályok (speciális ügyfélszolgálat működtetése, meghosszabbított ügyfélfogadási idő, előzetes időpontfoglalás, folyamatos elérhetőség, öt perces bejelentkezési idő, vásárlóvédelmi referens stb.).
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is. Összességében a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztónak minősülő Vásárló számára: 1. Békéltető testületi eljárás; 2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál; 3. Vitarendezési eljárás az EU online vitarendezési platformján keresztül; 4. Bírósági eljárás kezdeményezése.
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
Fogyasztó: a szakmája, önállófoglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A békéltető testületek előtt induló eljárásokat a fenti „Fogyasztó” meghatározáson kívül eső személyek is megindíthatják, ugyanis ebben a szűk körben a fogyasztó fogalma kibővül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezettel, egyházi jogi személlyel, társasházzal, lakásszövetkezettel, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A békéltető testülethez fordulás előfeltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a jogvita rendezését a Szolgáltatóval. A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:
• a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
• a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
• ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület
megjelölését,
• a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
• a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését
• a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem
kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás
kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
• a testület döntésére irányuló indítványt,
• a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a Fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli. Ennek megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel. A Szolgáltató az eljárás keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A békéltető testületek online járnak el és személyes meghallgatást csak a fogyasztó kérelmére tartanak. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A békéltető testületek alávetési nyilatkozat nélkül is kötelezést tartalmazó határozatot hozhatnak a vállalkozásokkal szemben, ha a fogyasztói kérelem megalapozott és az érvényesíteni kívánt kárigény nem haladja meg a 200 ezer forintot. Amennyiben a vállalkozás nem teljesíti a határozatot, a fogyasztó kérheti a bíróságtól, hogy a kötelezést végrehajtási záradékkal lássák el. Ezután pedig végrehajtási eljárást kezdeményezhet a fogyasztó a vállalkozással szemben a teljesítésére. A kötelezést tartalmazó határozat tehát egy azonnal végrehajtható határozat.
Amennyiben a fogyasztó igénye a 200 ezer forintos összeghatárnál magasabb és a vállalkozás nem tesz alávetési nyilatkozatot, csak ajánlást tartalmazó határozatot hozhat a békéltető testület. 8 békéltető testület működik, amelyek illetékességi területe az alábbiak szerint alakul:
Budapesti Békéltető Testület: Budapest.
Baranya Vármegyei Békéltető Testület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye.
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye.
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye.
Fejér Vármegyei Békéltető Testület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye.
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye.
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye.
Pest Vármegyei Békéltető Testület: Pest vármegye.
Ezeken a központokon kívül a megyeszékhelyeken továbbra is sor kerülhet személyes meghallgatásra a fogyasztó választása esetén.
A békéltető testületek címe és adatai:
1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu;
kerelem@baranyabekeltetes.hu
2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
3. Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu;
www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu;
www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Ha a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Szolgáltató piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A Vásárló egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez. Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály. A kormányhivatalok elérhetősége: https://fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei/ Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják az alábbi linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Amennyiben a Vásárló nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A vásárlás a "Fizetés" vagy hasonló gomb megnyomása előtt bármikor, következmények nélkül megszakítható.
A Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bekezdése l) pontja alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól, vagy adott időszak alatt vehető igénybe. Ebben az esetben a Szolgáltatónak nem áll módjában sem a Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás elmaradása esetének kivételével).
TÁJÉKOZTATÓ A SZAVATOSSÁGI, JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL:
Felhívjuk tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt tájékoztatást jogszabályi kötelezettségünk alapján tesszük közzé, az abban foglaltak egy része nem vonatkozik a Szolgáltató által értékesített termékekre. Amennyiben bármilyen kérdése van az Önt megillető szavatossági, jótállási jogokról, keresse ügyfélszolgálatunkat a jelen ÁSZF I. pontjában feltüntetett elérhetőségeken vagy a jegy@muveszetvolgye.hu e-mail címen.
A tájékoztatóban megadott jogaival Ön akkor élhet, ha a Webáruház hibásan teljesített Önnek. Hibás teljesítésről akkor beszélünk, ha a Webáruház szolgáltatása (a Termék) nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Fontos, hogy a Webáruház nem teljesített hibásan, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett.
Az alábbiak teljesülése esetén minősül szerződésszerűnek a Webáruház szolgáltatása (a Termék vagy egyéb kapcsolódó szolgáltatások):
a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
b) alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a Webáruház tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
c) rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és
d) biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
További feltétele a szerződésszerű teljesítésnek az, hogy a Termék vagy a Webáruház egyéb szolgáltatása:
(i) alkalmas legyen azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
(ii) rendelkezzen a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a Webáruház, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;
(iii) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és
(iv) meg kell felelnie a Webáruház által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.
Fontos: A Webáruház szolgáltatásának nem kell megfelelnie a (ii) pontban említett nyilvános kijelentésnek, ha a Webáruház bizonyítja, hogy
a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
c) a nyilvános kijelentés a fogyasztó szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
Hibás teljesítés digitális elemeket tartalmazó áru esetén
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében a Webáruháznak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
A Webáruháznak a frissítés elérhetővé tételét az alábbi időtartamokig kell biztosítania:
Ha az adásvételi szerződés
a) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor addig, amíg az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
b) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két évig vagy két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a Webáruház nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
a) a Webáruház tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a Webáruház által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a jelen Tájékoztatóban leírt követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Szavatosság és jótállás viszonya
A jótállás és a szavatossági jogok egymás mellett érvényesülnek. Alapvető különbség köztük, hogy jótállás esetén a Fogyasztó számára kedvezőbben vannak megállapítva a bizonyítási teher szabályai.
Hibás teljesítés
Egy Termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Nem minősül hibás teljesítésnek az, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett.
Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kellékszavatosság
Ön a Webáruház hibás teljesítése esetén a Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI.30) Korm. rendelet szabályai szerint.
Fogyasztói szerződés keretében vásárolt új termék vásárlása esetén az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja.
Amennyiben nem fogyasztói szerződésről van szó, a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Ön közvetlenül a Webáruházzal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
a) Kellékszavatosság keretében érvényesíthető igények
Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Webáruház költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Webáruházzal.
Ön a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a Webáruház adott okot.
Ha a szavatossági igényét a Terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a Termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
b) A Webáruház mentesülése a kellékszavatossági kötelezettsége alól
A szerződés teljesítésétől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a Terméket a Webáruháztól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Webáruház csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a Termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben a Webáruház bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Webáruházat terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Webáruház nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Webáruház rendelkezésére kell bocsátania.
Feltételek:
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Webáruháznak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy - a fenti bekezdés szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a Webáruház költségére vissza kell küldenie a Webáruháznak az érintett árut; és
b) a Webáruháznak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Termékszavatosság
A Termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – elállhat vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
a) Termékszavatosság keretében érvényesíthető igények
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
b) A gyártó mentesülése a termékszavatossági kötelezettsége alól
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ha az Ön által bejelentett szavatossági igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor a Webáruház nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni Önt.
A Webáruház a jegyzőkönyvet felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság számára bemutatni.
A Webáruház törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Webáruház Önt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás az Ön előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon történik.
Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, a Webáruház köteles az Ön által bemutatott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni. A nyolc napos határidő a kijavításra előírt harmincnapos határidő eredménytelen elteltekor kezdődik.
Jogviták rendezése
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, Ön békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
A Webáruház nem vállal szavatosságot és felelősséget az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a Termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
A vonatkozó jogszabály értelmében a Szolgáltató által értékesített termékkörre jótállási kötelezettség nem vonatkozik.
A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek nem aláírója és annak nem vetette alá magát.
A Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés határozott időre jön létre, időtartama Belépőjegy vásárlása esetén a Rendezvény időpontjáig, vagy a Rendezvény meglátogatásáig (pl. nem időpontra szóló kiállítási Belépőjegyek), más termékek esetében pedig termék átvételéig tart.
A szerződés határozatlan időtartamú szerződéssé nem alakul át.
A vásárlási folyamat során a Vásárlónak az ellenérték megfizetésén túlmenő kötelezettségei nincsenek.
Szolgáltató részére letétet vagy egyéb pénzügyi biztosítékot a Vásárló nem nyújt.
A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége:
A megjelenő adatokat MySQL adatbázisban tárolja a Szolgáltató. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva.
A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei elérhetők az alábbi linken: https://fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei/.
Felhívjuk az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező vásárlóink figyelmét, hogy amennyiben határon átnyúló fogyasztói jogvitájuk van - vagyis szokásos tartózkodási helyük nem Magyarországon van - úgy az interneten keresztül vásárolt termék, vagy szolgáltatás kapcsán igénybe vehetik az online vitarendezési platformot is.
III.
A Vásárló adatai
1. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárló megrendelését indokolt esetben visszautasítsa, és utólag a megvásárolt jegyet érvénytelenítse, így különösen valótlan, vagy hiányos adatok megadása, illetve a Rendszerrel vagy a Belépőjegyekkel történő bármilyen visszaélés esetén.
2.Regisztráció
A regisztráció a Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele, de a regisztrációval az ismételt vásárlások egyszerűbbé tehetők.
A regisztráció szabályai:
Ön regisztrálni, az „Új Fiók Létrehozása” feliratú gombra kattintást követően egy e-mail cím jelszó és felhasználónév megadásával tud.
•A sikeres regisztrációt követően, Ön a belépési felületen a belépési adatait megadva tud belépni a felhasználó fiókjába.
•Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
Annak érdekében, hogy a Vásárlók adataival, illetve e-mail címével ne lehessen visszaélni, a regisztráció során megadott e-mail címre a Szolgáltató e-mailt küld, amelyben felkéri a Vásárlót a regisztrációjának a megerősítésére.
A Vásárlót teljes körű felelősség terheli a felhasználói fiókjához tartozó felhasználónév és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő mindennemű vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. A Vásárló vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb módon való megsértése esetén. A jelszó tárolásából vagy a felhasználónév és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a Szolgáltató nem felel.
3. A Vásárló kijelenti, hogy adatai a valóságnak megfelelően kerültek megadásra a Rendszerben. A Szolgáltató kizárja felelősségét a vásárlás során megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy email cím megadásából eredő kárért. A Szolgáltató a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult Vásárló valódiságát ellenőrizni. Olyan Rendezvények esetében, ahol a Rendezvényszervező/Külső Rendezvényszervező a Belépőjegyeket névre szólóan bocsátja ki és azok nem átruházhatóak, a Szolgáltató jogosult a Vásárló adatait a megkívánt módon ellenőrizni.
4. A Szolgáltató a Vásárló személyes adatait Adatkezelési tájékoztatójában részletezett szabályok szerint kezeli. Az Adatkezelési tájékoztató elérhető a vásárlási felületen. A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra is, hogy a színhely maga is közzé tehet a Rendezvényre vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket és Adatkezelési tájékoztatót. Ezek tartalmáért a Szolgáltatót felelősség nem terheli, akkor sem, ha azokat –a Rendezvény színhelyének a kérésére – a Webáruházban közzéteszi.
IV.
Az internetes jegyvásárlásra vonatkozó egyes szabályok
1. A jegyvásárlás menetére vonatkozó szabályokat a jelen ÁSZF tartalmazza.
A 2022/2065 EU-rendeletnek való megfelelés (DSA, Digitális szolgáltatásokról szóló
rendelet, DSA Rendelet)
A felhasználók felelősek a Szolgáltató rendszerébe általuk feltöltött, megosztott vagy más módon elérhetővé tett tartalomért. Minden olyan tevékenység vagy tartalom, amely sérti a DSA Rendeletet, más hatályos EU vagy magyar jogszabályt, jogellenes tevékenységnek vagy jogellenes tartalomnak minősül és azt a Szolgáltató késedelem nélkül eltávolítja, illetve az ahhoz való hozzáférést megszünteti.
Az illegális tartalmat feltöltő felhasználók fiókját a Szolgáltató felfüggesztheti vagy megszüntetheti. Ennek a döntésnek a meghozatala során a Szolgáltató nem alkalmaz algoritmikus döntéshozatalt. Döntését a szolgáltató a DSA Rendelet szabályai szerint részletesen indokolja. A döntés előtt a Szolgáltató előzetes figyelmeztetés küld a jogellenes tartalmat feltöltő felhasználónak.
A Szolgáltató – a szolgáltatás jellegéből adódóan - tartalommoderálási eljárásokat nem végez.
A Szolgáltató a DSA Rendeletben foglaltak szerint együttműködik az illetékes hatóságokkal, ideértve a tájékoztatást, a végzések végrehajtását, és az esetleges bűncselekmények gyanúja esetén előírt feljelentési kötelezettséget is.
A Szolgáltató egyedüli kapcsolattartó pontja magyar nyelven, a következő e-mail címen érhető el: jegy@muveszetekvolgye.hu. A kapcsolattartó pont kommunikációja nem kizárólag automatizált eszközökön alapszik, hanem elsődlegesen emberi erőforrás alkalmazásán.
Ha bármely felhasználó – akár természetes személy, akár jogi személy - tudomást szerez arról, hogy a Szolgáltató rendszerében, Webáruházában vagy mobiltelefonos alkalmazásában olyan információk és/vagy tartalom találhatók, amelyek – álláspontja szerint - illegális tartalomnak tekinthetők, a felhasználó felveheti a kapcsolatot a Szolgáltató kapcsolattartó pontjával, és az illegális tartalmat bejelentheti. A bejelentésnek a DSA Rendelet szabályai szerint az alábbi követelményeknek kell megfelelnie:
(a) kellően alátámasztott magyarázat arról, hogy a felhasználó miért állítja, hogy a kérdéses információ jogellenes tartalom; és
b) az információ pontos elektronikus helyének egyértelmű megjelölése, például a pontos URL vagy URL-ek, és szükség esetén további információk, amelyek lehetővé teszik az illegális tartalom azonosítását az adott tartalomtípushoz igazítva; és
c) az értesítést benyújtó magánszemély vagy szervezet neve és e-mail címe, kivéve a 2011/93/EU irányelv 3–7. cikkében említett bűncselekmények valamelyikét magában foglaló információ esetében; és
(d) nyilatkozat, amely megerősíti az értesítést benyújtó magánszemély vagy jogi személy jóhiszemű meggyőződését, hogy a bejelentésben szereplő információk és állítások pontosak és teljesek.
A Szolgáltató a bejelentés kézhezvételét követően indokolatlan késedelem nélkül visszaigazolást küld a bejelentés kézhezvételéről a magánszemélynek vagy szervezetnek, amennyiben az a bejelentésben megadta az elektronikus elérhetőségét. Ezen túlmenően a bejelentést úgy kell tekinteni, hogy a Szolgáltató az érintett konkrét információt megismerte, és ettől kezdődően a DSA Rendeletben előírt panaszkezelési folyamat szerint elvégzi az érintett tevékenység vagy információ jogellenességének részletes jogi vizsgálat, majd döntést hoz a bejelentésben foglaltakról (a továbbiakban: Jelentés).
A megbízható bejelentők által tett bejelentéseket a Szolgáltató kiemelten kezeli.
A fenti követelményeknek megfelelő bejelentések esetén a Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül, magát az ügyet és annak összetettségét is figyelembe véve a legrövidebb idő alatt értesíti a felhasználót a Jelentéshez kapcsolódó döntéséről, amely tartalmazza a bejelentés esetleges elutasítása esetén igénybe vehető jogorvoslat lehetőségét is. Amennyiben a bejelentést tevő felhasználó a Szolgáltató döntésével nem ért egyet, a letelepedési helye szerint illetékes, tanúsított, peren kívüli vitarendezési testülethez fordulhat.
Amennyiben a Szolgáltatótól megrendelt szolgáltatás a DSA Rendelet előírásai alapján kereskedelmi közleménynek vagy hirdetésnek minősül, és a szolgáltatás teljesítésében Szolgáltató, mint Közvetítő szolgáltató jelenik meg, úgy a DSA alapján minden egyes hirdetés vonatkozásában – világosan, tömören, egyértelműen és valós időben feltüntetésre kerül, hogy:
a) az információ hirdetésnek minősül;
b) mely természetes vagy jogi személy nevében került sor a hirdetés megjelenítésére;
c) a hirdetést mely természetes vagy jogi személy finanszírozta, amennyiben e személy eltér a b) pontban említett természetes vagy jogi személytől;
d) melyek a szolgáltatás hirdetéssel megcélzott igénybe vevőjének meghatározására szolgáló paraméterekkel kapcsolatos érdemi információk – amelyeknek közvetlenül és könnyen hozzáférhetőnek kell lenniük a hirdetésből –, és adott esetben az, hogy hogyan lehet módosítani e paramétereket.
A Szolgáltató a szolgáltatásainak igénybe vevőit tájékoztatja, hogy nem használ ajánlórendszert. A nyitó oldalon az egyes ajánlók vagy fizetett tartalmak, vagy szerkesztőségi tartalmak. Az értékesített ajánlókat a megrendelők pozícióra és időszakra vonatkozóan rendelik meg. A szerkesztőségi tartalmat a szerkesztőnk határozza meg. A szerkesztés alapelve, hogy az oldal hűen tükrözze a Szolgáltató színes választékát.
A Szolgáltató tájékoztatja a felhasználókat a szerződési feltételek jelentős változásairól (például amikor módosítja a szolgáltatása keretében engedélyezett információkra vonatkozó szabályokat, vagy más olyan változásokról, amelyek közvetlenül befolyásolhatják a szolgáltatás igénybe vevőinek képességét a szolgáltatás igénybevételére). A tájékoztatás formája és módja megegyezik az ÁSZF módosításáról való tájékoztatás szabályaival.
A „kosár” funkciói:
Ha bármely Rendezvény elnyeri tetszését, úgy a „Jegyvásárlás”vagy hasonló feliratú gombra/szóra kattintva tudja a Belépőjegye(ke)t virtuális kosarába helyezni, ami egyfajta „előszobája” a megrendelésnek. A kosár tartalmát a kosár ikonra (rajzra) kattintva tudja megtekinteni.
A kosárba rakott Belépőjegy(ek) darabszámát a megrendelés végleges leadása előtt Ön tetszés szerint csökkentheti, növelheti vagy törölheti a kosárból.
A megrendelésének elküldéséhez Önnek szükséges megadnia a nevét, a számlázási és egyéb adatokat a Webáruházban található webűrlap kitöltésével és ki kell választania a rendelkezésre álló lehetőségek közül a kívánt fizetési módot.
Mielőtt Ön véglegesítené a megrendelését, egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt terméke(ke)t, azok mennyiségét. Ha adatbeviteli hibákat vett észre, mindenképpen javítsa ki azokat! Amennyiben még a végleges elküldés előtt változtatni szeretne a kosár bármely tartalmi elemén, vagy az Ön adatain, akkor azt még megteheti a Webáruház által biztosított technikai módokon (pl. „Szerleszés” felirat/gomb vagy balra mutató nyíl). A megrendelés elküldése és az Ön fizetési kötelezettségének keletkezése Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy megadott adatai helyesen szerepelnek, valamint a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, akkor a jelen ÁSZF és más feltüntetett dokumentumok elfogadása után (jelölőnégyzet kipipálása) a „Fizetés” gombra kattintva tudja megrendelését véglegesen elküldeni a Szolgáltató részére, ami az Ön számára fizetési kötelezettséget keletkeztet. Ezt követően a fizetés - a választott fizetési módtól függően - a fizetési szolgáltató felületén történik (ez a bank adat-bevivő felülete; az itt megadott adatokat a Szolgáltató nem ismeri meg, és nem tárolja).
A jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően a web-áruházak kötelesek 48 órán belül visszaigazolni a Vásárló megrendelését. Abban az esetben, ha a Vásárló Belépőjegyet vásárol a Szolgáltató rendszerén keresztül, a jegyvásárlás a fizetés sikeres megtörténte, és a bank megfelelő visszajelzése után gyakorlatilag azonnal, valós időben megtörténik, és Ön a megrendelt Belépőjegyeket elektronikus formában azonnal kézhez kapja. Így a 48 órán belüli megrendelés-visszaigazolás helyett Ön magát a Belépőjegyet is tartalmazó visszaigazoló e-mailt (vagy más elektronikus formátumú üzenetet) vesz kézhez.
Amennyiben Ön a vásárlást követő néhány percen belül nem kapja meg a megvásárolt belépőjegyeket, ennek oka feltételezhetően kapcsolati hiba. Ebben az esetben nem szabad megismételni a jegyvásárlási tranzakciót, hanem haladéktalanul kapcsolatba kell lépni a Szolgáltató Ügyfélszolgálatával, amely a problémát orvosolja. Ha azonban Ön 48 órán belül nem kapott visszaigazolást a megrendeléséről, úgy mentesül az ajánlati kötöttség alól, azaz a továbbiakban nem köti a megrendelése és nem köteles azt átvenni, kifizetni.
V.
Vételár, fizetési és szállítási feltételek
A vételár kiegyenlítésére, a fizetési módokra, a jegyek átvételére vonatkozó részletes szabályokat a jelen ÁSZF tartalmazza.
A banki fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A vásárlást megerősítő automatikus visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért Önt terheli a felelősség. Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Ön hibás e-mail címet adott meg regisztrációja és/vagy vásárlása során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt Ön nem tud üzenetet fogadni, a Szolgáltató kizárja a felelősségét az Ön megrendelése kiküldésének meghiúsulásáért.
A Belépőjegyek árának meghatározása a Külső Rendezvényszervező és/vagy a Szolgáltató hatáskörébe tartozik. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármikor megváltoztassa a Belépőjegyek vételárát, illetve a járulékos költségek mértékét. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett vásárlásokra.
A fizetés és az elektronikus Belépőjegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az eticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A Szolgáltatás teljesítése automatikus.
A vásárlás elektronikus bizonylatait – kivéve, ha a jelen dokumentum ezzel ellentétesen rendelkezik - a Szolgáltató saját székhelyén, illetve a szerverek tárolására szolgáló szerverparkban, a számlákat pedig – értékesítési formától függően - elektronikus formában, a Szolgáltató a Számlázz.hu fiókjában őrzi meg.
VI.
Belépőjegytípusok; a saját nyomtatású jegyekre (e-ticket) vonatkozó speciális
szabályok
Belépőjegytípusok:
E-ticket. A vásárlást követően a Szolgáltató egy e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre, amely kattintható link formájában, vagy csatolt mellékletként, vagy ún. landing page-en keresztül tartalmazza az e-ticketet. Az e-ticket egy teljes értékű elektronikus Jegy. Az e-ticketen lévő számsor és vonalkód az összes szükséges információt tartalmazza az elektronikus beléptetéshez. A vonalkódot a Rendezvény helyszínén belépéskor elektronikusan is ellenőrizhetik.
A fizetést követően az elektronikus utalvány, illetve e-ticket kézbesítése a Vásárló által megadott email postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az elektronikus utalvány, illetve az e-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás teljesítése automatikus.
Az elektronikus utalványt, illetve e-ticketet a Vásárló a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le, és maga nyomtatja ki, azokat nem lehet sem személyesen a jegypénztárakban, sem postai úton átvenni. A kinyomtatott e-ticket abban az esetben használható fel, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható.
A saját nyomtatású jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a vásárlót terheli. Az e-ticket belépőjegyet a Vásárló köteles a Rendezvényre magával hozni (elektronikus, vagy nyomtattott formában). Vásárló tudomásul veszi, hogy az e-ticket-en található vonalkódot a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrizheti, amely azt azonnal érvényteleníti. A beléptetés az első érvényesítés alapján történik. Így az az első jegy érvényes, amelyet a Rendezvényszervező beléptető-rendszere az adott vonalkóddal beléptetésre elfogadott. Minden további belépési kísérlet érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az e-ticket belépőjegyet vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.
A Külső Rendezvényszervező és/vagy a Szolgáltató döntésének megfelelően egyes Rendezvényekre a belépés lehetségessé válhat a megfelelő "okostelefonnal" rendelkező ügyfelek számára, a telefonjukon megjelenített belépőjegyük felmutatásával is.
VII.
A Szolgáltató Szolgáltatásának korlátai
A Vásárló tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A Szolgáltató ennek megfelelően nem garantálja a Szolgáltatás és a kapcsolódó weblap hibamentes és zavartalan működését, illetőleg, hogy a Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.
A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás vagy a kapcsolódó Webáruház karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a beérkezett információkat eljuttassa az érdeklődőkhöz.
A Szolgáltató csak a neki felróható szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A felelősség mértéke nem haladhatja meg a vásárlási tranzakció értékét.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.
A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vásárló vagy harmadik személy szerződés-, illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott.
VIII.
A Rendezvényre vonatkozó szabályok
A Belépőjegy szabadon átruházható, kivéve, ha a Belépőjegy névre-szóló és/vagy ha az adott Rendezvény szervezője ettől eltérően rendelkezik, de ebben az utóbbi esetben a Rendezvény honlapja szabályokat tartalmaz erre vonatkozóan. A Vásárló kijelenti, hogy a Belépőjegyet csak akkor adja át más személynek, ha az új jegybirtokos a Szolgáltató és a Külső Rendezvényszervező ÁSZF-jét, Adatkezelési tájékoztatóját, valamint a Rendezvény házirendjét vagy pályarendszabályát elfogadta.
Amennyiben a Belépőjegyen más nem kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen feltüntetett Rendezvényre egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja fel annak felmutatóját, egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült Belépőjegy pótlására nincs lehetőség.
A Belépőjegyen feltüntetett kezdési időpont tájékoztató jellegű, a tényleges kezdés időpontja ettől eltérhet.
A Belépőjegy fajtájától függően digitális és analóg biztonsági megoldásokat tartalmazhat, amely védi a Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a Szolgáltató vagy a Rendezvény helyszínén közreműködő biztonsági szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a biztonsági jelek sérültek, hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit vélik felfedezni, vagy azokat reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a Belépőjegy felmutatójától a Rendezvényre történő belépést megtagadhatják, illetve a Rendezvény területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen indoklással történt kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.
Bizonyos Belépőjegyek csak bizonyos felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre (gyermekjegy, nyugdíjas jegy, szakmai jegy, mozgássérült hely stb.) A jogosultság meglétét a Szolgáltató a vásárláskor nem vizsgálja. A Rendezvényszervező a biztonsági szolgálaton keresztül jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e a speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható, amíg a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a jegy Vásárlója, illetve a Belépőjegy felmutatója kártérítésre nem jogosult.
Bizonyos esetekben a Belépőjegyek a Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek látogatására jogosítanak fel.
A Rendezvényt mindenki csak a saját felelősségére látogathatja. Bár a Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót megtesz a Rendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az esetlegesen felelőtlenül viselkedő látogatók miatt felelősséget nem vállal. Bódultság, kábítószer vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem látogatható.
A Rendezvényről kép- és hangfelvétel készülhet, amelyen a Rendezvény látogatói rögzítésre kerülhetnek; a Rendezvény látogatója ebből fakadóan nem támaszthat sem a Rendezvényszervező, sem a Szolgáltató felé semmilyen igényt.
A részvételi feltételeket, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendjét vagy pályarendszabályát, a biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek utasításait megszegő látogatót a Rendezvényszervező a Rendezvény biztonságos lebonyolítása, illetve a Rendezvényen tartózkodó látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.
Szabad téren megrendezett Rendezvény esetében a Rendezvényszervezőnek lehetősége van tartalék rendezvénynapot (esőnap) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma meghirdetésre került, a Rendezvényszervező bármikor dönthet úgy, hogy a Rendezvényt az esőnapon tartja meg.
A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat a honlapján keresztül haladéktalanul tájékoztatja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény esőnapon való megtartása miatt nem illeti meg elállási jog. A szakmában kialakult általános szokások szerint az időjárás miatti félbeszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is rendben megtartottnak kell tekinteni a Rendezvényt, amennyiben a Rendezvény több mint fele rendben megtartásra került, illetve a Rendezvény kezdése a Rendezvény tervezett hosszához képest 50 %-nál kevesebbet csúszik, vagy 25 %-nál kevesebb ideig kell szüneteltetni. A Rendezvényszervező jogosult ettől eltérő szabályokat meghatározni az esőnapra, illetve a részben megtartásra került Rendezvényekre vonatkozóan.
Azon szabad téren megrendezett Rendezvény esetében, amely rendelkezik esőhelyszínnel, Vásárló a jegyvásárlással automatikusan tudomásul veszi, hogy a Rendezvényszervező szabadon dönthet az adott rendezvény esőhelyszínen történő megtartása mellett.
A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény esetleges meghiúsulása esetén a Vásárlót tájékoztassa és a jegyek visszaváltását elősegítse. Ugyanakkor a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény elmaradása esetén a jegyek visszaváltásának folyamatát, helyszínét, határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak megvalósulásáért a Rendezvényszervező a felelős.
Amennyiben a Rendezvényszervező másként nem dönt, a Szolgáltató által elektronikus formában értékesített Belépőjegyeket nem kell visszaküldeni, bemutatni a Szolgáltatónak, azt a Szolgáltató a jegyrendszerben szereplő adatok alapján váltja vissza.
A Belépőjegy árán felül, - amelyet a visszaváltást végző köteles teljes értéken visszaváltani - sem a Rendezvényszervező, sem a visszaváltást végző nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a Belépőjegyek visszaváltására nincs mód. A Rendezvény elmaradása esetén a Belépőjegy megvásárlása során igénybe vett egyéb szolgáltatások árának visszatérítésének jogosságát aszerint kell megítélni, hogy az egyes szolgáltatások a szolgáltatás nyújtója által teljesítésbe mentek-e. A felszámított szolgáltatási díj a jegyvásárlási rendszer használatának a díja, nem tartozik a jegyárhoz. Az előadás elmaradása esetén a szolgáltatási díj visszatérítésre kerül, kivéve, ha az elmaradásra olyan okból kerül sor, amelyet a következő bekezdés részletez.
Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, járványügyi hatósági határozat, intézkedés vagy javaslat, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más előre nem látható és elháríthatatlan akadály, vagy a Rendezvényszervezőnek a járvánnyal kapcsolatos okból meghozott döntése következményeképpen, amely a Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt. Amennyiben a fent felsorolt körülmények következményeképpen egy Rendezvény lemondására kerül, erről a Szolgáltató a lehető leghamarabb értesíti a Vásárlókat. Az akadály megszűnése után a Rendezvényszervező saját döntése szerint pótolhatja az elmaradt Rendezvényt, ha ezt a lemondással érintett Rendezvények száma, az akadály jellege és az érintett Vásárlók száma, valamint a Rendezvényszervező rendelkezésére álló kapacitások lehetővé teszik. Rendezvényelmaradás esetén a Vásárlók kártalanításáról a Rendezvényszervező dönt, és biztosítja a
kártalanítás fedezetét. Ennek hiányában a Szolgáltató a belépőjegy vételárának visszafizetésére
nem köteles.
IX.
Felelősségi kérdések, valamint a Webáruházban megjelenő védjegyek és szerzői
jogok
A Vásárló a Webáruházat, a webshop felületét kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő károkért a szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Vásárló által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Webáruház jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Webáruház jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más Webáruházak oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Amennyiben Ön a Webáruházon kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze a Szolgáltató felé.
A Vásárló által a Webáruház használatával kapcsolatban közölt megjegyzéseken (pl. chat, blog), észrevételeken, javaslatokon és ötleteken a Szolgáltató korlátlan és ingyenes felhasználási jogosultságot szerez, ez azonban nem jelenti azt, hogy bármely bejegyzés, megjegyzés stb. a Szolgáltató véleményét tükrözné. A Szolgáltató korlátozás nélkül jogosult a Webáruház használói észrevételeinek hasznosítására, felhasználására, átadására, közzétételére, törlésére, nyilvánosságra hozatalára anélkül, hogy ezért bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania.
Szerzői jogok és azok megsértésének következményei:
A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege, blogbejegyzésben írt cikkek és technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. A Szolgáltató, és/vagy a Szolgáltató szerződött partnere a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruház, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát, fotót és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása – kivéve, ha ezt hatályos jogszabály kifejezetten megengedi - kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
A fentiekben meghatározott, felhasználási engedély nélküli tartalom felhasználása esetén a Szolgáltató kártérítés, kötbér és/vagy sérelemdíj követelésére jogosult. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Webáruházban szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Webáruház által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Webáruház adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Webáruház által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Webáruház adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A Vásárló által közölt adatok, információk, fogyasztói értékelések
A Webáruház használója teljes mértékben felel az általa a Szolgáltatónak az oldal igénybevételével eljuttatott információkért, így tartalmilag, azok valódiságát tekintve és az esetleges kapcsolódó szerzői jogok tekintetében is. A Webáruház felhasználója hozzájárul az általa megadott adatok és információk tárolásához, statisztikai elemzésekhez és egyéb – a személyes adatok védelmét nem sértő – üzleti célokra történő felhasználásához bármilyen formában és bármilyen aktuális vagy jövőbeli eszközzel, beleértve az összes tartalmat, audio és video tartalmat is, melyet Ön küld el akár harmadik feleken keresztül is.
A Szolgáltató nem biztosít hozzáférést a termékek fogyasztói értékeléseihez, illetve ilyen értékeléseket nem gyűjt.
Jogról lemondás feltételei
A Szolgáltató részéről bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Amennyiben a Szolgáltató valamely, jelen ÁSZF alapján őt megillető jogát nem gyakorolja, nem tekinthető az adott jogról történő lemondásnak.
X.
Záró rendelkezések
A Szolgáltató jogosult alvállalkozókat, adatfeldolgozókat igénybe venni. Az alvállalkozókért úgy felel, mintha a szolgáltatást maga nyújtotta volna.
Online terrorista tartalmakra vonatkozó tájékoztatás
Az online terrorista tartalom terjesztésével szembeni fellépésről szóló, az Európai Parlament és
Tanács (EU) 2021/784 rendelete, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011 évi CVIII. törvény szabályokat állapít meg az olyan visszaélések ellenifellépésre vonatkozóan, amelyek célja online terrorista tartalom nyilvános terjesztése. A Szolgáltató a fenti jogszabályok szerint köteles kapcsolattartó pontot kijelölni. A Szolgáltató kapcsolattartó pontjának adatai:
a) neve: Művészetek Völgye Nonprofit Kft.,
b) székhelye szerinti tagállam: Magyarország,
c) a kapcsolattartó pont (e-mail cím): info@muveszetekvolgye.hu
d) a kapcsolattartó pont nyelve: magyar, angol.
A jelen ÁSZF magyar nyelven készült, értelmezésében a magyar jog szabályai az irányadók. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései megfelelően irányadók.